Vai ai contenuti. | Spostati sulla navigazione | Spostati sulla ricerca | Vai al menu | Contatti | Accessibilità

logo del sistema bibliotecario dell'ateneo di padova

Mambrini, Andrea (2011) A web search market model. [Magistrali biennali]

Full text disponibile come:

[img]
Preview
PDF
577Kb

Abstract

In this work we analyze a web search market where there is real competition between search engines (which also are advertising agencies). We will show that in this kind of market the revenue of the search engines depends on the precision of the predictions of users' preferences and that advertisers and search engines' users can gain from the competition between search engines.

Item Type:Magistrali biennali
Corsi di Diploma di Laurea:Scuola di Ingegneria > Ingegneria Informatica
Scuola di Ingegneria > Ingegneria Informatica
Uncontrolled Keywords:computational advertising, web search
Subjects:Area 09 - Ingegneria industriale e dell'informazione > ING-INF/05 Sistemi di elaborazione delle informazioni
Codice ID:35123
Relatore:Peserico, Enoch
Data della tesi:24 October 2011
Biblioteca:Polo di Ingegneria > Biblioteca di Ingegneria dell'Informazione e Ingegneria Elettrica "Giovanni Someda"
Tipo di fruizione per il documento:on-line per i full-text

Solo per lo Staff dell Archivio: Modifica questo record