Vai ai contenuti. | Spostati sulla navigazione | Spostati sulla ricerca | Vai al menu | Contatti | Accessibilità

logo del sistema bibliotecario dell'ateneo di padova

Butera, Antonio (2012) Analisi di corsie preferenziali per i bus nelle intersezioni semaforizzate: osservazioni sperimentali e modellazione con "Sidra Intersection 5.1" e "LinSig 3.1". Analisi di corsie preferenziali per i bus nelle intersezioni semaforizzate: osservazioni sperimentali e modellazione con "Sidra Intersection 5.1" e "LinSig 3.1". [Magistrali biennali]

Full text disponibile come:

[img]
Preview
PDF
2915Kb

Abstract

The main goals of the thesis are to model an intersection with and without a bus priority lane using the software Sidra Intersection 5.1, and to analyze the outputs, comparing them to results achieved during the field observations (carried out in Trondheim, Norway).\nBefore describing the modeling of the real intersection in Trondheim, Sidra capabilities will be listed and illustrated through a short summary of the user manual and through some examples presented during a workshop in Oslo. It should be highlighted that this "training" has been very useful in order to reach an adequate knowledge of the traffic modeling tool. After the software description, the field observation details will be given and the data processing will be defined. All the information collected during the field survey will be used as input parameters (for example, traffic volumes, geometric characteristics and so on) in the modeling, while the data processing results will be compared to Sidra Outputs

Item Type:Magistrali biennali
Additional Information:Embargo per motivi editoriali
Uncontrolled Keywords:sidra, linsig, modellazione, intersezione
Subjects:Area 08 - Ingegneria civile e Architettura > ICAR/05 Trasporti
Codice ID:43167
Relatore:Meneguzzer, Claudio
Data della tesi:23 October 2012
Biblioteca:Polo di Ingegneria > Biblioteca Centrale di Ingegneria
Tipo di fruizione per il documento:on-line per i full-text
Tesi sperimentale (Si) o compilativa (No)?:Yes

Solo per lo Staff dell Archivio: Modifica questo record