Vai ai contenuti. | Spostati sulla navigazione | Spostati sulla ricerca | Vai al menu | Contatti | Accessibilità

logo del sistema bibliotecario dell'ateneo di padova

Torin, Francesca (2012) “How tourism industry is changing thanks to the Web – a general overview: traditional and online travel agencies, their new marketing strategies, the influence of consumer generated media and the future possibilities for this sector. [Laurea triennale]

Full text disponibile come:

[img]
Preview
PDF
719Kb
[img]
Preview
HTML
124Kb

Abstract

In this script i would analyze the actual situation in tourism industry, which are the main changes brought by internet spread, and which are the challenges for travel agencies. In this sector is becoming more and more important the impact of blogs and other consumer generated media, so I analyze the consequences of this phenomenon and what we should expect from this sector in the future.

Item Type:Laurea triennale
Corsi di Laurea Triennale:UNSPECIFIED
Uncontrolled Keywords:travel industry, marketing, web, travel agencies
Subjects:Area 13 - Scienze economiche e statistiche > SECS-P/10 Organizzazione aziendale
Codice ID:43499
Relatore:Gubitta, Paolo
Data della tesi:July 2012
Biblioteca:Polo di Scienze Sociali > Biblioteca del Dipartimento di Scienze Economiche"Marco Fanno"
Tipo di fruizione per il documento:on-line per i full-text
Tesi sperimentale (Si) o compilativa (No)?:No

Bibliografia

I riferimenti della bibliografia possono essere cercati con Cerca la citazione di AIRE, copiando il titolo dell'articolo (o del libro) e la rivista (se presente) nei campi appositi di "Cerca la Citazione di AIRE".
Le url contenute in alcuni riferimenti sono raggiungibili cliccando sul link alla fine della citazione (Vai!) e tramite Google (Ricerca con Google). Il risultato dipende dalla formattazione della citazione e non da noi.

BARREDA, A. et al, 2013.Brand Emotional Attachment in Travel Social Network Cerca con Google

Websites: The Long-term Goal for Travel Organizations. 18th Annual Graduate Cerca con Google

Conference Proceedings, Washington State University Cerca con Google

BERTEA, E. and MOISESCU, I., 2011. Perceived risk, price and online travel Cerca con Google

agencies: does price always matter? Management and Marketing- Craiova. Cerca con Google

BJORK, P., 2010.Atmospherics on tour operators' websites: website features that Cerca con Google

stimulate emotional response. Journal of Vacation Marketing, 16 (283). Cerca con Google

BOSNJAK, M., 2010. Negative symbolic aspects in destination branding: exploring Cerca con Google

the role of the 'undesired-self' on web-based vacation information search intentions Cerca con Google

among potential first time visitors. Journal of Vacation Marketing, 16 (323) Cerca con Google

CELTEC, E., 2010. Mobile advergaming in tourism marketing. Journal of Marketing Cerca con Google

Vacation, 16 (267) Cerca con Google

CHAKRAVARTHI, J.S.K. and GOPAL, V., 2012. Comparison of traditional and Cerca con Google

online travel services: a concept note. Journal of Business strategy, 9 (1) Cerca con Google

DONG JIN KIM, WOO GON KIM, JIN SOO HAN, 2006. A perceptual mapping of Cerca con Google

online travel agencies and preference attributes. Tourism Management, 28 (2007), 591- Cerca con Google

603 Cerca con Google

KOTLER, P. and ARMSTRONG, G., 2009. Principi di Marketing, 13° ed. Pearson Cerca con Google

Paravia Bruno Mondadori S.p.a. Cerca con Google

VINOD, B., 2011. The future of online travel. Journal of Revenue and Pricing Cerca con Google

Management, 10 (1), 56-61. Cerca con Google

VOLO, S., 2010. Bloggers' reported tourist experiences: their utility as a tourism data Cerca con Google

source and their effect on prospective tourists. Journal of Vacation Marketing, 16 (297) Cerca con Google

World Economic Forum 2013, The Travel & Tourism Competitiveness Report 2013. Cerca con Google

BLAKE AND CHIESA editors Cerca con Google

http://www.newmediatrendwatch.com/world-overview/91-online-travel-market Vai! Cerca con Google

Solo per lo Staff dell Archivio: Modifica questo record