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Dal Corso, Alessandro (2014) Real-Time Rendering of Translucent Material with Directional Subsurface Scattering. [Magistrali biennali]

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Abstract

We provide a fast rendering technique to render translucent materials, like fruit, marble and skin. The method we developed has low memory requirements, does not require UV mapping and little or not pre-processing. We will employ new BSSRDF analytical model that considers the directionality of the incoming light into account. Using this approach, we obtain real-time results of 30 FPS for complex models of the magnitude normally employed in the computer game industry

Item Type:Magistrali biennali
Corsi di Diploma di Laurea:Scuola di Ingegneria > Ingegneria Informatica
Scuola di Ingegneria > Ingegneria Informatica
Uncontrolled Keywords:subsurface scattering rendering real-time graphics
Subjects:Area 09 - Ingegneria industriale e dell'informazione > ING-INF/05 Sistemi di elaborazione delle informazioni
Codice ID:46110
Relatore:Menegatti, Emanuele
Correlatore:Frisvad, Jeppe
Data della tesi:14 July 2014
Biblioteca:Polo di Ingegneria > Biblioteca di Ingegneria dell'Informazione e Ingegneria Elettrica "Giovanni Someda"
Tipo di fruizione per il documento:on-line per i full-text
Tesi sperimentale (Si) o compilativa (No)?:Yes

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