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Gloder, Alessia (2019) The Impact of the Inlet Flow Profile on the Unsteady Swirl Distortion Characteristics of an S-Duct Intake Using Stereo PIV Methods. [Magistrali biennali]

Full text disponibile come:

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Tesi non accessibile fino a 18 December 2020 per motivi correlati alla proprietà intellettuale. Visibile a: Repository staff only

8Mb

Abstract

Propulsion system integration is expected to play a major role in the future. Despite recent technology improvements convoluted diffusing ducts generate notable unsteadiness, which affects the engine performance and operability. In this investigation the Stereo Particle Image Velocimetry technique has been applied at the Aerodynamic Interface Plane of a high-offset S-duct to quantify the unsteady flow distortion caused by the ingestion of a non-uniform flow profile at different inlet locations.

Item Type:Magistrali biennali
Corsi di Diploma di Laurea:Scuola di Ingegneria > Ingegneria Aerospaziale
Scuola di Ingegneria > Ingegneria Aerospaziale
Additional Information:Embargo temporaneo per motivi di segretezza e/o di proprietà dei risultati e informazioni di enti esterni o aziende private che hanno partecipato alla realizzazione del lavoro di ricerca relativo alla tesi
Uncontrolled Keywords:flow, profile, S-duct, S-PIV, distortion, swirl
Subjects:Area 09 - Ingegneria industriale e dell'informazione > ING-IND/08 Macchine a fluido
Codice ID:63715
Relatore:Benini, Ernesto
Data della tesi:18 December 2019
Biblioteca:Polo di Ingegneria > Biblioteca Centrale di Ingegneria
Tipo di fruizione per il documento:on-line per i full-text
Tesi sperimentale (Si) o compilativa (No)?:Yes

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